Tuesday 19 February 2013

biar mimpi sampai ke bintang...WHY?



bismillah...
alhamdulillah....aku masih diberi nafas oleh Allah untuk teruskan hidup sebgai seorang khalifah di muka bumi nie...
today aku nak share something tentang post tittle blog aku ni...kenapa aku pilih title BIAR MIMPI SAMPAI KE BINTANG??actually tittle ni aku dapat idea dan aku cilok daripada citer yg dilakonkan oleh elfiraloy to...tpi bukan pasal dia yang aku nak cerita kan ...tapi why aku decide and minat sgt dgn tittle ni..

first-sebab memang sukar kan kita nak capai ke bintang,so dgn usaha yang gigih pasti boleh,,,,exmple...susah tak kalau kita nak capai impian nak beli kereta kalau tak ada duit...so ape kita perlu buat kalau tak ada duit nak beli kereta?mstilah kita keje ke baru dpt duit...

second-word biar mimpi sampai ke bintang sgt sweet and amazing...kalau aku sebut word too mcm ada something aura yang bakar semangat aku untuk terus berjaya dalam hidup;;

setiap manusia pasti ada impian tersendiri...sama ada impiannya small or bigger ianya tetap impian.
oreang selalu says...jangan nak bermimpi dan berimpian tinggi sangat nanti tak dapat menangis..memang betol..
so untuk elakkan diri kita menangis sebb tak dapat gapai impian too kita perlu ada motto kehidupan ataupun org kata inspirasi...

bagi aku...kalau impian too aku tak dapat capai tak ape mungkin aku kurang berusaha untuk mencapai impian too...so tindakan aku ..atur strategik....tak kesah laaaaa strategik mcm ane pun....dgn plan yg ada kita akan terus belajar...and dgn plan too kita akan sedar sikit demi sedikit kesilapan yg kita lakukan sehingga impian kita terlaksana.

                                                      

so aku pilih motto aku...biar mimpi sampai ke bintang untuk aku terus mencapai impian yang belum terlaksana...memang banyak sgt impian yang belum  berjaya aku tunaikan..

tapi dalam islam ada menegaskan supaya sesuatu perkara yang kita nak lakukan perlu dimulai dengan niat yang betol dan sebenar-benarnya ikhlas...

so how??jom rebut impian kita yang belum terlaksana supaya jadi kenyataan...insyallah....USAHA YANG KENTAL MENGHASILKAN SOMETHING YANG CUKUP MOMBASTIK..:)