Monday 18 February 2013

memberilah,usah meminta-minta,,rezeki Allah jua

bismilah...

setiap makhluk yang dijadikan oleh Allah dimuka bumi ini telah dijamin rezekinya.contohnya macam aku sendiri..macam2 rezeki Allah bagi pada aku...muda2 dah ada income walupun still belajaR.aku perolh rezeki daripada ALLAH tetapi melalui saluran tersendiri...aku dapat daripada hasil aku bekerja smentara disamping aku dapat duit dripada business herbalife...alhamdulillah
Segala nya Allah dah tentukan untuk kita.cuma kita perlu rajin mencari saluran yang halal.REZEKI DIMANA-MANA.

ingat Allah maha Adil untuk umatnya.

Ajaran islam sendiri juga ada menegaskn supaya umat islam perlu bekerje keraS mencari rezeki menggunakan tenaga yg ada dan mengelakkan daripada meminta-minta sebab bumi yang luas ini tidak ketandusan dengan rezeki..

manusia hari ni suka cakap...alah tak ada rezeki lagi laaa,,nak wat mcm ane...hey..aku tak suke mcm too,, belum habis berusaha dah berserah,,,ingat YANG PIPIH TAK KAN DATG MELAYANG DAN YANG BULAT TAK KAN DATANG BERGOLEK.


untuk berjaya tak boleh malas berusaha.


walaupun seseorang itu memang dah ditakdirkan hidup susah tapi jangan lah ada sifat meminta-minta,,usaha dulu.Gunakan dulu kudrat yang ada untuk lari daripada kesusahan itu,insyallah Allah akan permudahkan segalanya.

namun jika dia memng dah terpakse untuk meminta tak pe...boleh je...yg mampu mcm kita ni pulak jgn sombong untuk memberi...
ok....:)